Fórum - Téma


Výměna termostatu škoda fábie 1,4 MPi


Fórum Návody Výměna termostatu škoda fábie 1,4 MPi




2016-03-18 16:38:51

otevřít kapotu motoru,povolit víko expanzky aby utekl tlak

poté vyndáme olejovou měrku a víko hrdla nalévání oleje

ted je třeba sundat plastový dekl motoru,drží ho dvě 6ky matky a ta jedna je schována pod znakem škodovky

termostat se nalézá na levé straně motoru

ted je na každym z vás jak to udělá -první možnost je si nejdřív upustit vodu z chladícího systému do předem připravené nádoby

nebo druhá možnost dáme si pod auto nádobu a z termostatu stáhnem obě hadice a vodu necháme vytéct

po té povolíme víko termostatu,drží ho 3 samořezný šrouby na 8ku klíč

vyndáme víko s termostatem

vemem novej termostat,já tu těsnící gumu mažu lehce vazelínou a namontujem -tady pozor ty samořezy utahujem s citem pokud si nedáte pozor může docela rychle dojít ke stržení

po té nandáme obě hadice a zajistíme sponama

ted nandáme,kryt motoru,zašroubujem,zacvaknem znak škodovky a krytku,nandáme měrku oleje a víko nalévacího otvoru a je téměř hotovo

ted dolejem chladící kapalinu,natočíme auto,popřípadě auto projedem a ohřejem tak aby sepl termostat,pak jen kontrola popřípadě dolití chladící kapaliny a je hotovo

2016-03-19 00:01:49

Doplnil jsem do nadpisu MPi

2016-03-19 00:20:08

mattess: tos doplnil správně děkuji

2016-03-19 08:11:32

p.s.: Opět dobře nafocený i komentář dobrý. Jen bych dodal že je třeba po demontáži starého rozpadlého termostatu zkontrolovat jestli je kompletní, někdy se rozlítne a třeba jeho dosedací plech rád zůstává v kanále hlavy. Při nalévání chladící kapaliny do tohoto motoru vždy vyndám čidlo teploty a jak se objeví hladina v jeho hrdle, spět zasunu a zajistím. Pak se již o to nemusím starat, je to odvzdušněné a pří zahřívání se vše ohřívá stejnoměrně, nedochází k šokům při probíhání bublin. Ještě by tam mohlo být napsáno že je to stejné jak na Felicii.

 Zdenda
Zdeněk
2016-03-19 10:08:16

dobrý Pavle, teď bych řekl, že to podle tvého návodu zvládne každý

2016-03-20 23:41:17

Já hodnotím tento návod na jedničku ostatně jako všechny a jen doplním že jsem se setkam s tím že ty šrouby byly orezlé a ukroutili se. Dá se tomu předejít opatrným nahřátím horkovzdušnou pistolí. Rozebral jsem takto už dva termostaty

Ten první jsem samozřejmě ukroutil a tak jsem si pomohl tím že jsem na ukroucenej šroub bodnul COčkem matičku a tím ohřátím jsem ho zároven uvolnil v tom plastu.

Nu člověk se pořád učí.


Odpovědět