Fórum - Téma


Výměna těsnění kolem okna zadních dveří


Fórum Fabia I Výměna těsnění kolem okna zadních dveří

Informace o modelu: Škoda Fabia I 6Y

Diskuze o vozidlu

2001 Fabia I 6Y Hatchback 1.4

24 diskuzí

Výkon motoru 55 kW (75 PS) . Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor Řadový, 1,4 16V.


1  2

2014-03-16 08:16:09

Zdravím. Už se tady psalo o zatékání do Fabky. Mamině začlo zatékat ,zřejmě kolem okna zadních dveří za spolujezdcem. Ve spodní části dveří je úplně promočený tapícirung. Potřeboval bych poradit, jak se to těsnění dá vymontovat aniž bych něco poškodil. Fabku má 2 týdny a zatím ještě nepršelo,tak se to projevilo teď. Předem děkuji za radu. Hezký den.

2014-03-22 17:56:07

Ahoj.

Na dveřích je těsnění již zřejně uhnité a nové není. demontuj tapec a mezi krycí plech a dveře dej silikon, neutrální pro trval styk s vodou, nejlépe černy klempířsky, neboli střešní. Před demontáží tapecu jsi sežen čudlíky na kterych drží, protože jich tak polovina praskneš, jeden stojí 10,- Kč a je jich ve dveřích 14

2014-03-22 20:09:40

Díky za radu. Zatím jsem jsem to zatěsnil černým silikonem z venku- dneska. a uvidím. Jinak to pořeším, jak jsi mi poradil.

2014-03-23 16:04:26

Jak z venku ? jsetli nedáš silkon mezi kricí plech pod tapecem a dveře tak ti nic nepomůže. Při dešti totiž přes těsnění v okně do každého auta zatéká do dveří a voda následně odteče přes odvodňovací kanálky ven. U fabie je toto těsnění již vadné a voda po tomto plechu ztéka do vozidla. Jestli bydlíš v rodinném domku tak jednoduše namiř hadici na spodní těsnění okna dveří přes které zatéká a po chvilce uvidíš výsledek své práce a to loužičku v autě nebo tam bude sucho.

2014-03-23 19:53:57

Dík za reakci a radu s fotem.S tou vodou jsem to zkoušel . Voda se mi objevila na spodní části tapecu zadních dveří. Venkovní těsnění okna se v rozích na obou dveřích odchlípavalo,tak jsem na něj ,mezi okno a krycí plastovou lištu těsnění, nanesl vrstvu silikonu. Zahladil jsem to a nechal zatuhnout. Dnes pršelo a v autě se voda neobjevila. Sklo okna jsem namazal olejíčkem,aby se mi silikon na něj nepřilepil. Auto je mé ženy ,musím říct,že tak- s prominutím debilně řešené těsnění jsem ještě neviděl. Pokud to nebude fungovat,budu muset sundat ten tapec a zatěsnit to pod tím krycím plechem. Myslím si,ale ,že voda ve dveřích nemá co dělat. Měl jsem už několik aut a toto se mi ještě nestalo.

2014-03-24 14:54:44

No jo i tak se dá, ale je to jen dočasně, než několikrát otevřeš okno. Voda teče do dveří do všech aut, jenom o tom nevíš protože zase otvorem ve dveřích vyteče. Ten otvor má určitě každé auto protože není v technických možnostech udělat na posuvném okně 100 procentní vodotěsné těsnění s výdrží několik let. I na bytě mají plastová okna odtékací kanálek směrem ven k parapetu a to se okno po těsnění neposouvá. Zatékání vody do auta jsi určitě o hodně snížil ale ne zamezil. Jediné řešení je výměna těsnění uvnitř dveří pod tapecem, věř mi.

To, že ti do vozidla nepatrně zatéká poznáš až se trošku oteplí při parkování venku. Jednoznační důkaz je to, že se ti ráno budou skla ve vozidle mlžit i uvnitř auta, což je jen kvůli velké vlhkosti z nasátého hlavního koberečku (těch origo pevně na podlaze auta). Tím mlžením myslím prázdné auto, ráno po celonočním parkováví venku.

2014-03-25 18:39:36

Zdarec. Přečetl jsem si už hodně příspěvků,ohledně toho zatékání . Je mi z toho celkem šoufl. Ona snad neexistuje Fába ,kde by s tím někdo nebojoval. Říkal jsem si, doporučím mamině Škodověnku ať nemá starosti. Škody jsou přeci dobrá auta,ale ono to asi zase nebude tak skvělé jak jsem si myslel. Kdysi jsem měl starého Escorta, sice hnil odspodu, ale v životě se mi v něm neobjevila voda. A to jsem na něm měl nalítáno 250000 km. Soudruzi v Kvasinách,nebo kde se Škody vyvíjejí asi zrovna neměli svůj den, když došlo na Fabku. Auto vypadá bytelně udělané,celkem dobře jezdí,brzdí taky obstojně,ale taková minela s tou vodou-------to by se nemělo dít. Asi budu muset zrušit všechnu svou volnočasovou činnost a veškerý čas zase budu trávit opravami kravin na manželčině miláčkovi,jako kdysi na Formanovi . Takže jedu koupit tuby tmelu, kýbl tablet na nervy a jdu do garáže řešit vodu v autě. Dodo-- dodělat doma. No nic , kde je voda ,tam je život Přeji Všem hodně zdaru a co nejmíň takových hovadin na autech. Auta maj sloužit nám a né my jim.

2014-04-26 17:09:50

palo.789: Zdravím lidi dnes jsem narazil na stejný problém .... jo těsnění je v háji a dám nový to neni problém spíš se trochu bojím ucpanýma odtokama ve spodu dveří .. jo šroubovákem to jde vyždy prošťouchnout ale raději bych se dostal dovnitř abych se mrknul jestli tam neni moc bordelu. Jenže v zadu mám manuální stahování oken a dem,notovat ten plech je větší problém než jsem čekal je tam jaký si rozpěrný kolík a mám do něj prej našroubovat nějakej šroub a vytáhnout ale zkoušel jsem dva ..jeden moc malej jeden moc velkej v rozmezí 1 mm a pochybuju už že seženu o 0,5 mm menší resp větší. Dokáže někdo poradit jak ten plech šetrně sundat ?

2014-04-26 23:23:43

No hlavně to není problém těsnění okna, ale těsnění přímo ve dveřích, mezi tím plechem pod tapecem a dveřmi. Výměna těsnění okna nic nevyřeší, vyhozené peníze. Musíš sundat tapec a pak nanést nejlépe černý střešní silikon mezi dveře a ten plech. Plech je bud přinýtovaný nebo přišroubovaný, záleží na roku výroby. Těsnění žádné neexistuje, ve fabrice se přímo vlkanizuje na ten plech pak to robot ploží na dveře a přinýtuje.

2016-08-01 11:00:11

tatik09: Taky mám ten problém u Fabie.Veškerá voda která stéká po skle musí protéci vnitřkem dveří.Stačí se podívat jak je řešené "těsnění" pod sklem,to je neskutečná deb....A všiml jsem si,že stejně to mají řešené i nové Škodovky.Já tu spáru v "těsnění" zasilikonuju.

2016-08-01 17:17:32

p.epik: Co je debilita? Kam chceš ten silikon cpát? Fabia má pod tapecem plech na kterém je stahovačka. Má na sobě po obvodu těsnění které se ti odlepilo a netěsní. Okno dveří u žádného auta není vodotěsné a je přirozené že voda dveřma protéká. Utěsni ten plech po obvodu, pročisti odtoky dveří a je po problému. Žádná záhada, poměrně častá závada.

2016-08-02 08:56:47

drak: Tím silikonem utěsním tu nesmyslnou spáru v těsnění pod sklem.Normální auta mají těsnící gumu nepřerušenou a šikmou směrem dolů od skla, aby voda mohla mohla stékat vně dveří a ne vnitřkem.

2016-08-02 09:55:16

p.epik: Treba počítať s tým že kým to nespravíš ako radí kolega lepšie to nebude. Nakoľko sklo po tej gume "chodí"

2016-08-02 18:02:48

p.epik: To co ti radím je příčina zatékání. Pokud chceš zasilikonovat to co píšeš, zajímalo by mne co tím získáš? Na druhou stranu, na svém voze můžeš nacpat silikon kam chceš. dělej jak myslíš.

2016-08-04 08:54:13

drak: Díky,já vím že máš pravdu,ale štve mě to.Byly slejváky tak jsem chtěl udělat nějaké rychlé opatření.A ve Fabii vody jak ve staré 120,Škodovka zřejmě dodržuje tradici.

2016-08-04 17:53:15

p.epik: Je to jenom stroj který může mít závadu. Že by byla na stejné technické úrovni jako 120-ítka je. Na druhou stranu je pravda že to těsnění není nejlepší a uznávám že tahle závada je poměrně častá. Když to ale utěsníš a necháš vyschnout (jinak to zplesniví a bude smrad)budeš mít pokoj. Zas tak těžká oprava to není.

2016-08-05 08:18:24

Tiež som to riešil na zadných dverách na oboch fábiach, plech so sťahovačkou dole, vyčistiť vnútro dverí, prepchať otvory výtokov vody, tesnenie na plechu v spodnej úrovni von, nahradiť silikónom. Všetky diery v dolnej úrovni som poprelepoval a silikón som dal aj na spodný cuplík úchytu člúnenia, má síce gumové tesnenie ale pre istotu. A je pokoj, voda tečie von, steká z otvorov vo dverách po prahu.

2016-08-05 09:31:20

No asi v rámci šetření nákladů, nebo nevím proč tam není tesnění které je možno vyměnit, ale jen pěna kterou umí nanést robot a než se pěna vytvrdí tak se plech přidělá ke dveřím a zanítuje. No a tato pěna časem uhnije a to už po 6 - 8 letech bez ohledu na nájezd kilometrů anebo se jednoduše od dveří odlepí jako důsledek otřesů a teplotních změn při provozu.

2016-08-05 17:18:23

palo.789: V podstatě máš pravdu. VW jsou na tom stejně. Mě vadí už jen to řešení stahovačky a toho plechu, u novějších dokonce nýty. No, je pro ně důležitá rychlost montáže na lince.

2016-08-07 10:06:09

Tak se podělím jak jsem to vyřešil.Ten "geniální" konstruktér použil jako těsnění, pěnovou gumu která i po delší době od deště byla napitá vodou.A zrovna dole plechy neseděly,byla mezi nimi větší mezera.Tak jsem dole navrtal dvě díry, vytrhal těsnění, podsilikonoval a stáhl mezeru dvěma samořeznými šrouby.Nanýtovaný plech nebylo třeba demontovat.


Odpovědět

1  2