Fórum - Téma


vyměněný motor


Fórum Felicia vyměněný motor

Informace o modelu: Škoda Felicia


1  2

2014-11-06 13:15:41

Dobrý den,

prosím o radu ohledně výměny motoru. Zakoupil jsem Felicii r.v98, která má v technickém průkazu motor 781.136M, bohužel při evidenční kontrole jsem zjistil, že ve skutečnosti je namontován motor 781.136B (možná135B). Já vím moje blbost že se nezkontroloval líp. Pokud momentálně vynechám dohadování se s bývalým majitelem, co vše by mě čekalo při dávání do původního stavu? Pominu-li kompletní motor, řídící jednotku a sání, bude toho nejspíš daleko víc co vyměnit. Mohl by mi někdo v kostce říct, co by mě čekalo po technické stránce?

Děkuji za reakce.

S pozdravem

Martin

2014-11-08 07:33:27

martin.pavelka20: Základ motoru je v podstatě stejný a liší se osazením vstřikování, elektronikou a drobnostmi okolo. Na bloku je číslo motoru? Nepřihlásitelné auto je věcí bývalého majitele a pokud mu odešel motor a on jako díl použil tohle,mohl to legalizovat žádostí na inspektorátě. Ono se vlastně nic neděje ale na těch kontrolách jsou opravdu někdy technici božštější než sám bůh.

2014-11-08 16:54:03

Jenže při výměně motoru musí být zachován typ, nacož se někdo před tím vykašlal

2014-11-08 18:53:50

Co sehnal to namontoval ale zas tak úplně neřešitelné to není. Hlavně bych to hodil na minulého majitele.

2014-11-10 08:35:07

Bylo by to asi nejsnažší, ale už se mi povedlo sehnat motor, který tam patří. Vlastně celé auto kromě palivové pumpy. Tak snad mě sevis nevýjde dráž jak celý auto.

2014-11-13 06:18:11

hoj jen tak pro zajimavost take predchozi majitel vymenil motor ale aspon dal stejny typ jenze nedosel na inspektorat a na stk velkej problem s cislem ze je jine ze mi neda stk tak takove unas mame techniky

2014-11-13 07:35:21

No u mě je to podobně, není udělanej výmaz motoru a k tomu ještě navíc jinej typ. Jak sem psal, novej motor už mám, ale jelikož tam není udělanej výmaz motoru, tak u toho nového musím dokazovat jeho nabití. Takže semsi k němu ještě vyžádal kupní smlouvu. Ale jelikož je tam bude jinej motor, než je v techničáku (výrobní čísl ne typ), tak musím na úřadě dokazovat jeho nabití a potom ještě evidenčka a technická a emise.

2014-11-16 09:18:34

martin.pavelka20: No abych koupil od někoho auto a pak si do něj koupil motor aby to šlo přihlásit se děje asi jen v téhle rozvojové zemi. To si děláš srandu,ne? Prodal ti nepřihlásitelný auto tak ať to řeší.

2014-12-05 15:36:21

martin.pavelka20: ahoj nevim presne jakej typ je kterej ale jestlize tam asi ted mas MPI a mel tam byt Monostik tak rozdili na nej jsou tyto

Setrvak (ma jiny vyrezy na cidlo otacek mot)

Pak kabelaz

Civka

Sani

Senzor klepani ( mpi ma zezadu monostik nema vubec)

Rozdelovac

Ridici jednotka

Privodni hadice (mpi ma delsi trubky )

Ale jde vsechno

2014-12-11 12:04:51

scho2i: Ahoj, je to přesně naopak, to co tam je osazeno je BMM, ale má tam být MPI. Motor už je v momentální chvíli osazen ten co má být (MPI), zrovna včera sem to dostal k automechanikovi. Motor už osadil, ale teď bojuje s elektrikou (nestartuje). Povedlo se mi sehnat komplet motor včetně kabeláže a řídící jednotky. Tak snad ten chytrák, co mi to střelil aji nepřekopal komplet elektriku, že už to teď nedá nikdo dohromady.

2014-12-11 21:50:49

martin.pavelka20: tak kabelas jestli mas celou na mpi tak jen precvaknek na dvou konektorech a mas to ale jestli si tam nechal ten puvodni motor co ti tam dali tak to nenakopnes kuli jinymu setrvaku a u monostriku neni cidlo klepani a hlavne jednotku musis nechat sparovat s imobilizerem jinak ti to taky nepojede mpi tusim ze nedelali bez ima a jestli jo tak vzacne

2014-12-12 12:18:01

scho2i: Tak momentálně se má věc takhle: kabeláže je přehozena, celý kabelový svazek. Motor jsem si sehnal, no vlastně celé auto z vrakáče. Takže mechanik nahodil motor. Rozpůlil se motor u převodovky a celej blok (bez převodovky se dal do auta). Na imobilizér teď taky došlo. Mechanik říkal, že ta kabeláž tam byla nějak doprasená, asi když tam ten clápek dával ten BMM, tak si pohrál s elektrikou. Takže auto začne točit přes startér, dokonce to vypadá na vteřinu, že i chytlo, ale po té vteřině chcípne. Mám imobilizér z toho auta z vrakáče (jestli je to teda ta krabička, co je za volantem. V tom nemám tucha, jestli tam vůbec něco je, nebo to ten chlap vyřadil taky. Ale doufám, že je to příčina momentálního problému (momentální problém je ten, že nejede palivové čerpadlo), při otočením klíčku je čerpadlo slyšet, ale po natočení klíčky nejde (pokud sem dobře vyčetl na diskuzích, tak právě tohle dělá imobilizér). Nebo to co slyším při otočení klíčku je něco jiného než čerpadlo a při předělávání motoru zapomněl připojit čerpadlo. CO se týče imobilizéru v klíčku, tak ten už sem stihl vyměnit, teď ještě tu krabičku za volantem.

2014-12-12 12:39:13

martin.pavelka20: to je prave ono ja si tenkrat prendaval imo z jednoho auta na druhy a vsimni si ze cislo co je na ty krabicce pod budikama jdou do ni 2 konektory jeden od krouzku u klicku a dalsi je do jednotky tak mi prave vysvetlovak kamos co ma diagnostiku spec na Skodu tak musis pri vymene jednotky sparovat budik, jednotku motoru a jednotku imo a kod kterej ma 1 vec s parovat s se dvema ostatnima se vylepoval na zadni stranu budiku prej 4 cisla a kdyz to sedelo tak si zparoval ty 3 veci dohromady a bylo to

Pokusim se vyzistit jestli se to da vyradit uplne to imo

Protoze kdyz mas spatny cip na imo tak to mas navrcet a jen co se pohne senzor na klapce tak to ma hned zdechnout je to prej kuli tomu kdyz se vysere cerpadlo tak aby si kulitomu nemenil pul veci a pritom bys mel jen spatnej cip v klicku

Preji hodne zdaru

2014-12-16 10:08:35

scho2i: tak předělání se povedlo. Byl to imobiizér. V tom, co sem měnil motor ten expert ani imo neměl. Naštěstí aktivně neucvakl konektory. Mám ale jen jeden klíč, tak sem preventivně přidělal čip přímo na čtečtu a schoval do palubovky. Sice sem tím přišel o imobilizér, ale asi snažší jak řešit ztrátu jedinýho klíče, zapalování se sežene snáz. JEn nevím čím to, asi upadlej kabel, ale teď mi na střídačku někdy svítí a někdy ne pravá přední potkávačka a do toho je slabě vidět, že svítí i pravej blinkr, ale to snad bude jen volnej drát někde. Spíš mě teď zlobí asi právě ta škrtící klapka. Nastartuju, po chvilce vylítnou otáčky, ale z toho zas ty otáčky úplně spadnou a sou hodn nízký. Někdy tomu pomůže sešlápnutí plynu, ale z toho i když šlapu na plyn, tak se nic neděje a otáčky jsou furt nízký. Ještě bez ima sem to byl zavést do servisu aby to připíchli na PC, ale tam jim s tím nechtěla komunikovat řídící jednotka, tak snad to teď už pustí, když je tam i imobilizér.

No další dobrodružství bude s LPG, původně tam byl plyn, ale jak mi měnil motor, tak to nepřipojil, což se mu nedivím, když s tím nedělá, ale co mi na to řeknou na montáži plynu, nevim, ale myslím, že to možná bude dělat problém připojit na jinej typ motoru hlavně kvůli řídící jednotce, ale to uvidím, až tam. Je to takový dobrodružství, ale do léta to snad pojede :D

2014-12-17 10:31:47

Ahoj bacha s tim napojovanim plynu monostrik mel ten smesovac zabudovany pod klapkou uvnitr monostriku a MPi delali dve provedeni to lepsi ze si mel pred kazdym vstrikovacem privod na kazdej valec zvlast byla taky jina jednotka na lpg a ten druhej zpusob byl obdobnej jako u monostriku jen navic mel vypinani kazdyho vstriku a mel ten smesovac nad klapkou ale velka nevyhoda toho byla takova ze dost casto mel zpetnou detonaci v sani a odpalilo ti to temer vzdy to cidlo tlaku nasavaneho vzduchu a ten stoji 2000 ne li vic jinak ty otacky muze delat i lamdasonda ja uz odvaril 2

2014-12-17 10:38:42

Jinak jestli mas nekoho s diagnostikou kdo ti muze prehrat cipy tak ja jsem prazdnej cip kupoval za cca 250 kc a kdybys byl z prahy tak kamos prehravat cipy umi a za par kacek tak o tom popremyslej a kdyby jsi planovane mel cestu pres prahu tak se ozvi

2014-12-18 08:55:43

Ty jo, tak to si mě moc nepotěšil, protože jsem taky tipoval, že to připojení jinýho motoru bude v sobě skrývat i jiné komponenty, než tam jsou teď. Dneska to tam vezu, tak mě snad nešvihne, až mi řekne, co vše je třeba. Jo jinak jsem z opačnýho konce (Jeseníku), ale díky za ochotu pomoct s přečipováním.

2014-12-18 09:04:53

A jeste je otazka jestli mas ten plyn v tp zapsany jinak jeste jedna vec nevim jestli po nejaky zase novele neni povinost mit u LPG vypinanou nadrz uz u nadrze a ne az vepredu u motoru jako se to delalo u monostriku jinak jeste jedna vec co bylo jiny u MPi a Monostriku byl predehrev plynu jinak rizenej podle jednotky

No preji hodne stesti

A koukni se na datum na nadrzi do kdy ji mas a jestli nebude lepsi nova prestavba

2014-12-18 11:32:25

scho2i: LPG v techničáku zapsaný je. No sakra, to sou samé lepší zprávy :D bomba je platná do srpna příštího roku, s tím sem počítal, že bude za chvíli potřeba nová, ale původně sem počítal, že budu muset řešit jen tu láhev :D

2014-12-18 13:17:24

martin.pavelka20: no je tu jeste jedna moznost diky tomu ze mas lpg uz zapsany tak ty komponenty muzes koupit pres net novy a pokud si alespon trochu poliben zrucnosti tak si to namontovat sam a nechat si to jen zkouknout od nekoho kdo to dela a nechat si pripadne pak od nich vymenit jen tu bombu protoze ta je kontrolovana podle protokolu co mas v tp a kdyz jsem to tak pocital na MPi soustava vychazela na 7000kc kdyz se to koupilo po komponentech i s bombou a bylo to novy to co kupujou ty servisy co to i montujou tak o tom zkus pouvazovat zda li to pro tebe nebude jedna z moznosti pripadne kdyby si stim chtel pomoct muzu ti poslat odkazy a vysvetlit na co si dat pozor a tak namontoval jsem uz asi 6 soustav na LPG a 2 na vodik


Odpovědět

1  2