Fórum - Téma


Vypousteci sroub prevodovky


Fórum Fabia I Vypousteci sroub prevodovky

Informace o modelu: Škoda Fabia I 6Y



2010-10-18 17:44:06

Ahoj, chtel bych se vas zeptat, jestli ma Fabia 1.4 mpi 44kw, r.v. 2002 vypousteci sroub prevodovky. Chtel bych olej vymenit, ale ten vypustak jsem nenasel. Diky za info.

yaris  
Jarda
2010-10-19 00:40:15

Ahok kdyz nema vypoušták tak určite bude mít kontrolovací zátku ktera bude někde na boku prevodovky...funguje to tak že ji odšroubuješ a zvrchu doléváš nelevacim otvorem dokud z te zatky nevytéka olej,jaky vyteče je ho tam dost a pokud ho chces vyměnit olej se musi odsát a dat novy v servisech na to jsou vybaveny s stačí to napsat jednou číst ješte umime

2010-10-19 08:59:47

Diky, to ze je to tam 2x bylo nechteny, jsem pripojeny pres mobil a nejak se to tam dalo jeste jednou, takze tak. A k tomu vypusteni. Zajima me ten vypustak proto, ze to nechci davat do servisu na odsati, ale samozrejme, ze pokud tam nebude, tak mi nic jinyho nezbide. Olej chci vymenit, protoze za studena mi tam de tezko davat jednicka, ostatni rychlosti jsou v pohode.

yaris  
Jarda
2010-10-19 22:18:32

tak pokud je olej puvodní tak by to chtelo ho asi vyměnit ale pokud máš načaty synchrony na 1nicce tak ti výměna oleje težko pomúže....mě nešly řadit kvalty ani jeden,to výměna oleje pomohla.....a ted to řadi normalne ale na jeden kvalt to nepomuže

2015-08-20 16:26:16

Ahoj,také se chystám na výměnu oleje v převodovce.Po přečtení několika článků o převodovém oleji,měnit či neměnit se spíše přikláním k výměně.Mám F1,r.v.2000,AZE,44kw.najeto cca 150tis.Koukal jsem na spodek převodovky a výpustný šroub má,snad půjde povolit a nebudu muset řešit vypuštění přes čidlo zpátečky nebo odsávat nebo přes tu krytku,která drží na dvou šroubech.

Teď už jen sehnat ten imbus 17mm,olej koupím originál vw,škoda,v kvkely ho maj za 284,-za litr...hurá do práce,pak dám vědět jak to šlo

2015-08-21 09:01:08

fabia14aze: Tak pomůže kvalitní šroub s hlavou 17" a na něm zavařené dvě matky na sebe kontra dotažené. Já to mám udělané z kolového šroubu Felicia.

2015-08-21 09:42:47

drak: Dobrý nápad,dík za tip

2015-08-23 16:47:42

Ahoj,tak převodový olej je vyměněn.Kdyby někdo potřeboval uvádím můj pracovní postup:

1.Auto nad montážní jámou.

2.Sundat spodní kryt motoru (plastový dekl) a odpojit konektor zpátečky (asi by se to zvládlo i bez sundání deklu a odpojování konektoru),ale k napouštěcímu šroubu je pak lepší přístup pro manipulaci s imbusem,ráčnou,...

3.Povolit napouštěcí (kontrolní) šroub,imbus 17mm.

4.Povolit vypouštěcí šroub,imbus 17mm,vyteklo cca 2L oleje,cca 30 min jsem to nechal vykapat.

5.Oba šrouby jsem očistil.

6.Našroubovat zpět vypouštěcí šroub,s citem dotáhnout.

7.Nalít nový olej do napouštěcího otvoru,pomohla stříkačka s hadičkou,vešlo se tam cca 1,9 L a pak začal vytékat.

8.Zašroubovat napouštěcí šroub,s citem dotáhnout.

9.Zapojit konektor zpátečky,nasadit plastový kryt.

Přikládám foto starého a nového oleje.Zítra ještě jednou zkontroluju množství oleje,případně doliju ten zbytek cca 1 deci.

Mám F1,1,4mpi 44kw,r.v.2000,naj.150 tis.

2015-08-23 18:39:05

fabia14aze: len dodám takú maličkosť:

po naliatí nového oleja a dotiahnutí nálevnej skrutky sa má buď na heveri (alebo pojazdiť) pretočiť kolami pod zaradenou rýchlosťou a potom znovu vytočiť nálevný a ešte skúsiť doliať, pokiaľ nebude vytekať


Odpovědět