Fórum - Téma


Vyvaření Formana


Fórum Forman Vyvaření Formana

Informace o modelu: Škoda Forman



2011-02-28 08:14:43

Dobrý den pánové,

tak jsem koupil Formana r.v.93 a je celkem dost zhnilej.Chystám se ho vyvařit (prahy,podběhy,lemy,nějaká ta podlaha,uložení tlumičů atd.)Nářadí,svářeče se svářečkou a prostor mám.Jen bych chtěl vědět pár věcí před tím než se do toho pustím.Můžete psat i své návody popř. zkušenosti.Prostě cokoliv,každá rada dobrá

1. Potřebuji vědět jakou tloušťku mají plechy? (např. podlaha,podběhy,prahy,prostě skoro všechno,ať vím jaké mám koupit plechy-je tam hodně menších věcí jen na záplaty)

2. Mám vyrezlé vnější prahy(i s půlkou výztuhy) až po podlahu. Musím tedy měnit i vnitřní část prahu? (nevím teď přesně jak je ten práh dělaný - takže klidně sem můžete hodit odkaz na nějakou foto (sám jsem nic nenašel).

3. Prahy budou v kataforéze, mám je ještě nějak upravovat? Např. nějaký nátěr (zevnitř) či tak něco?

4. Jak upravit místa vyvařené plechem bez úpravy? Jaký nátěr na svary atd.

5. Nechat starý ochranný nátěr na podvozku? Ještě je dobrej. Jen na některých místech to chce přetřít. Takže celý oškrabat , natřít Body na starý nátěr nebo to nechat tak?

Vím že je toho trošku víc,ale chci to udělat pořádně. Popř. můžete sem hodit nějaký komplet návod (na netu jsem nic nenašel).

Díky.Michal

yaris  
Jarda
2011-02-28 21:59:47

Ahoja 1 tak ja jse vetsinou vyvářel jdničkou to je takovej asi nej plech (samozřejme pokud to chces mit prsny tak si ho zmeř) jinak skoro vse se da koupit na netu docela ta dobry ceny staci se jen podivat a zbytek dovařiš z plechu..

2 pode dilu co sezenes se rozhodni jestli to ma cenu vymenit cely a nebo ne (podle narocnosti a množstvi varení)

3 pokud si auto budes delat pro sebe je dobry vnitřek vystřikat nejakym pripravkem k tomu určeným

4 jako povrchova uprava je dobry tu kataforezu sundat dolu,na to normalne zaklad,plnič a barvu( na svary se nemusi delat nic spešl)

5 no a nátěr podvozku se nemusi sundavat celej stači strhnout nebo oškrabat to co je potreba( to co je poruseny nebo zrezly) a znovu nanest nater podvozku

2011-03-01 17:27:05

Plechové díly jsem už objednal.

Ještě pár otázek:

1. Takže stačí když koupím 1 mm plotnu plechu, tak s tím můžu vyvařit všechno? Budu obvařovat přední i zadní uložení tlumičů - nebylo by lepší jen tam dát 1,5 mm?

2. Koupil jsem jen vnější práh a výztuhu. Co bude chybět dovařím páskem z toho 1 mm plechu. Může mi někdo napsat přesný postup výměny prahů? (opravdu podrobný-brácha to sice už dělal,ale nerad bych něco posral,přeci jen je to auto pro mě)

3. Budu mít všechno vyvařené (prahy,lemy). Co dál? Dát základ,pak tmel (zabrousit), potom plnič (zabrousit pod vodou) a nakonec metalízu?Nebo jak mám postupovat? (na netu kolují celkem rozdílné postupy)

4. Takže když budu lakovat tak kataforézu ze vseho dolu(prahy,blatniky,lemy)? Pak základ,plnič a na to metalízu?

Vím že je toho hodně, ale třeba to kromě mě pak ještě někomu pomůže Díky za odpovědi.

2011-03-01 19:27:21

1. vysekat prahy (či odbrousit ),zabrousit ,odrezovač - odmastit - vařit

2. tmelit ,brousit ,základ ,tlumex (či základ - plnič zabrousit - barva - lak )

aspon tak jsem to dělal

2011-03-03 08:45:42

1. takže ten vnější práh vydělat úplně nebo nahoře nechat (a kolik?) kus aby se to na to mohlo navařit? to samé u lemů a výztuhy prahu.

2. Kataforézu sundat úplně? nebo na ni dát základ a lak - tam kde jsem nebrousil a nevařil?

yaris  
Jarda
2011-03-04 00:04:03

1-samozřejme to musis na neco navařit ale vseobecne se ostrani plech ktery je nakežen korozí,to co je zdrave se nechava (pak se taky uvazuje rozume kdybys mel kus plechu jako zubatou bábu tak to radsi uříznes rovně) a tak....

tu kataforezu ja doporučuju sundat tam kde bude lak (napr blatnik ze spodu osetris nakou barvou na spodky a z vrchu sundas dolu a pak .zaklad,plnic,lak)

a am kde vařis to vezmes ocelakem potom zaklad a barva


Odpovědět