Fórum - Téma


Vzduchovy filtr a vyfuk Skoda Fabia 1,4 Mpi


Fórum Fabia I Vzduchovy filtr a vyfuk Skoda Fabia 1,4 Mpi

Informace o modelu: Škoda Fabia I 6Y



2014-10-03 21:01:33

Ahoj chlapci

Chci se zeptat ohledne vzduchoveho filtru a posledniho dilu vyfuku na Fabce 1,4 Mpi . Ceka mne vymena vzduchoveho filtru a chtel bych na auto namontovat sportovni filtr , take jsem zjistil ze mam uz docela zkorodovany posledni dil vyfuku {tlumic} a tak bych tam chtel dat univerzalni sportovni vyfuk. Mevim ale co mi to prinese za vyhody anebo nevyhody .Proste budu rad za kazdy vas nazor , jestli to ma vyznam anebo mam vymenit filtr i tlumic vyfuku za original.

Dekuji Vam

Ahoj Cenda

2014-10-04 07:12:19

cenek18: Sportovní filtr je jasné jak tam namontovat,jen záleží jestli chceš vložku do filtrboxu nebo tzv. hřib. U vložky je dobré odstínit filtrbox odzařovací folií ohledně tepla a zvýšit možnost proudění vzduchu třeba i vyvrtáním otvorů v části pod vložkou směrem k AKU (méně nečistot.). Hříbek namontuješ místo filtrboxu a upevníš. Obojí musí být napuštěno olejem který se k ,,opravdickým" sportovním filtrům dá koupit a měli by být již napuštěné (KN filtry jsou). Jinak samozřejmě má motor větší přísun vzduchu a může pracovat i v bohatším režimu bez toho aby stoupala spotřeba. Čím chladnější vzduch motor saje, tím lépe. Rozdíl je znát ale bez úpravy řídící jednotky motoru není tak markantní. Poslední díl výfuku u Fabky má krycí plášť a většinou tento je prohnilý a výfuk pod ním je ještě docela dobrý,pořádně to omrkni a ten prorezlý, slabý plech klidně odstřihni, jestli pod ním tlumič není děravý, ještě něco vydrží, uvidíš. Sportovní i univerzální výfuk by měl být postaven na daný obsah a tip motoru,jinak může dojít ke ztrátě výkonu i zvýšení spotřeby. Doporučuju českou firmu z Chlumce nad Cidlinou LAITING. Na Škodovky velký výběr a na díly záruka 36 měsíců. Je výběr i ze zvukového ladění.

 p.s.
Pavel
2014-10-04 09:36:41

cenek18: já zas ty sportovní filtry moc nemusim sou řidší motor saje víc bordelu a ten chrochtavej zvuk žádná sláva už sem ho z pár aut vyhazoval neb na jízdu to žádnej vliv nemělo neviděl sem v tom žádnou výhodu

to samý ten koncovej vejfuk kup klasiku cos tam měl já ted třeba našel na netu firmu co prodává polský izawity a musim konstatovat že to nejsou špatný vejfuky a cena je řekl bych parádní

můj názor je takovej že takhle amatérsky zkoušet tunit tyhle malý obsahy je vyhazováním peněz výsledek skoro žádnej a je lepší ty peníze vrazit třeba do pořádných tlumičů či brzd

2014-10-04 22:14:00

p.s.: Naprostý souhlas

2014-10-04 22:35:47

Ahoj vsichni

Dekuji za Vase nazory a je pravda ze zustanu u klasiky koupim origo vzduchovy filtr a kouknu na koncovy tlumic vyfuku v jakem je stavu , hlavne kryci plech no a kdyz je deravu tak koupim original vyfuk.

Jeste jednou vam dekuji za vase nazory a podnety.

Cenek

2014-10-05 19:09:14

...já měl sport.filtr "hříbek" na opel kadet 1.6 benzín.Mělo to hezkej,hlubokej zvuk jako by kadet byl 5ti válec,ale to je tak všechno....když jsem jel a trošku ostřeji sešlápl plyn tak se motor přidusil a po malé prodlevě začal táhnout,...nevím jestli to mělo souvislost s novým filtrem,ale po krátké době co jsem ho tam měl ,tak se mi rozsvítila kontrolka motoru.....asi po roce jsem filtr vyndal a dal originál papírovou vložku do airboxu.Jsem také názoru,že originál je originál,....co se týče výfuku tak cca před půl rokem jsem měnil na fabii 1,4mpi 44kw střední a koncový tlumič-dal jsem polský Polmostrow-oba tlumiče+příslušenství (kovové objímky)+doprava mě vyšly na cca 1400,-kč....vím,že vydrží max 2 možná 3 roky,ale ta cena je super...pozn. k montáži:když jsem výfuk zkompletoval,dotáhl ty objímky a nastartoval tak zkrz ty spoje mi to foukalo,tak jsem to znova rozebral,vnitřky trubek vymazal tmelem na výfuky Bosal,přes spoje obmotal alu-pásku na výfuky a pořádně dotáhl objímky...a bylo to OK

2014-10-05 23:22:01

Já tam ten hříbek mám a jediný přínos je v tom že to auto je trochu živější s tím že má jakoby krouták na větším rozmezí otáček

Mám tu fabii na lpg.

Ještě mě čeká přemapování vstřikovacích systemů a myslím že to bude lepší.

Poznatek je takový že třeba na plyn se to chová lépe než na původní filtr v airboxu

Spotřeba jde trochu nahoru ale nijak tragicky

2014-10-05 23:58:52

Dobry vecer

No po vsech vasich prispevcich vymenim na svoji FABCE 1,4Mpi vzduchovy filtr original do airboxu no a tlumic vyfuku take vymenim za takovy jaky tam ma byt. Nejsem zadnej zavodnik abych auto nejak sportovne upravoval a nemelo to nejakej vyznamnej efekt.

Jeste jednou dekuji za vase prispevky

Cenda z Anglie


Odpovědět