Fórum - Téma


Zadni naprava oprava


Fórum Octavia II Zadni naprava oprava

Informace o modelu: Škoda Octavia II 1Z

Diskuze o vozidlu

2005 Octavia II 1Z liftback 2.0 VIN: TMBBE61Z362145072

12 fotek  |  3 servisních knížek  |  129 diskuzí

Výkon motoru 103 kW (140 PS) . Maximální rychlost 200 km/h. Palivo diesel. 6-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 968 ccm (120 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, BKD, 2,0 TDI - PD.

Konečně jsem se toho zbavil


1  2

2015-03-08 20:27:39

zdarek kluci na co si dat pozor pri vymene vyceprvku na zadni naprave budu to delat vse dalsi tyden tak abych vedel diky moc

2015-03-10 08:14:31

lukymonca: Co budeš všechno měnit? Odzkoušej i seřizovací šrouby,někdy jsou zarostlý a nejdou rozhýbat,tak rovnou nový. Na sloupovým heveru dobrý ale na zemi,no určitě očistec. Pak tě bude čekat geometrie zadní nápravy.

2015-03-10 17:36:51

Spojovaci rameno,spodni rameno,horni pricne a podelne a jake jsou ty srouby? Teda kde

2015-03-14 16:41:24

Zdarek tak vse vymenene a lita to jako blazen (plave)

2015-03-15 20:21:19

zrada napravnice ko :(

2015-03-16 19:00:16

lukymonca: To co vidím je špatná geometrie zadní nápravy. Ono to po výměně dílů nejde seřídit? Co je z nápravnicí?

2015-03-16 19:06:35

drak: auto bylo bourane na levou stranu ale auto bylo opravene od autorizaku ale soudruzy udelaly chybu napravnice zustala stara geu udelaly tak aby se nereklo a ted kdyz sem dal nove ramena tak se na to prislo takze vyhozeny prachy za dily a kupuji novou napravu z octavie co ma nalitano 40tis a snad to bude good

2015-03-16 19:28:29

lukymonca: No pokud máš nová ramena tak kup jen ten střední díl a bude to v pohodě. To že auto udělali v autorizáku je fajn ale zažil jsem případy že zákazník nechtěl měnit všechny díly a pak je na technikovi na co kejvne. Kupovat bouračku je vždy trochu loterie.

2015-03-16 19:30:10

drak: dily prodavam a kupuju celou komplet napravu kaslu tady na to placani jeste se me vrati prachy :D

2015-03-17 05:47:15

lukymonca: Nevim čemu říkáš ,,plácání",koupil jsi jak říkáš ramena,teď jde o to jestli ta podélná,nebo příčná. Tohle co na zadek vymysleli je bolest všech víceprvkových náprav,zlatá pevná ,,jedničková". Hlavně to co budeš kupovat pořádně prohlídni ať to není z bláta do louže.

2015-04-01 11:15:08

Přesně vyplatí se koupit radši málo jetou než komplet generálkovat tu původní je tam mraky práce a výsledek kolikrát nebývá to prave a finančně to vyjde levněji

2015-04-01 20:04:07

Pokud je ta jetá v pořádku tak proč ne? Proč ale nejprve kupovat nové díly,pak je prodávat a kupovat starší mi přijde trochu složité. Každý si samozřejmě můžeme dělat opravy jak chceme. Nechtěl jsem se nikoho dotknout.

2015-04-01 21:00:13

drak: asi tak koupil jsem dily a chtel to vymenit jenomze se prislo na to ze je naprcla napravnice tak prodavam dily a kupuju celou napravu jinou :D vyhozene penize ale bude to dobry :D

2015-04-02 06:55:17

lukymonca: Přeju ať se to povede.

2015-04-11 22:17:07

Mám ten samý problém s mojí O2.

TDI 1,9/77kW Liftback r.v. 05/2004 - najeto 150000km, kupoval jsem ji při 102000km (prokazatelných).

Plave mi zadek, je to nestabilní, jakoby se mi měni geometrie.

Zkoušel jsem už více věci,

Měnil jsem tlumiče, tyčky stabilizátoru, řídící tyče, vše origo nové.

Bylo to spíše horší, tlumiče dost tvrdé, silenbloky příliš gumové měkké.

Tak jsem to vrátil zpět na původní.

Dvakrát se dělala geometrie na laserech, ve Škoda servisu.

Problém je, že je tam asi volný nebo utržený nějaký silenblok, ale není to přímo vidět.

Mohli by to dělat silenboky na spodních ramenech, horních příčných ramenech, možná silebloky na podélných ramenech do kastle. Případně i silenbloky v těhlicích. Nebo se mi hýbe nějaké uchycení vůči kastli.

V autorizovaném servisu jsem dostal kvalitní odpověď: "Máte všechno v pořádku, ty auta prostě takhle jezdí".

Na zvedáku to vypadá bez vady, ale na kolech s tím ty 300-kilové síly hýbou.

Z historie auta jsem zjistil, že bylo bourané otřením o bok na stranu řidiče - asi před 4 lety. Měněno na zadku spodní rameno, podélné rameno, stabilizátor, tyčka stabilizátoru. Takže je možné, že je tam taky nějaký problém přímo na nápravnici nebo uchycení nápravnice do kastle. Ale to je jenom domněnka. Auto je pohledově zcela v pořádku.

Ještě chci zkusit přímo tovární ŠKODA Servis Kosmonosy.

Pak už se taky kloním k výměně celé nápravy za jinou málo jetou.

Tyto víceprvkové nápravy (Multilink) nejsou nic moc. Jsou poddimenzované, silenbloky by měly být masivnější.

Jinak je auto v pohodě, motor je výborný. Spotřeba do 5,2l, většinou 5,0l.

Léto 2200km, 3 lidi + naložené - spotřeba 4,7l

2015-04-21 21:19:20

tak kluci konecne vse vymeneno od napravy po tlumice a vse zatim good jen me zaclo klepat silene na obou napravach asi ulozeni to uz mam taky doma takze znovu rozdelat :D jen se zeptam ve predu jak nejlepe sundat celej naboj s tlumicem jelikoz vyrvat tlumic z naboje je nadlidsky ukol a jeste predni ulozeni staci jen new lozisko nebo komplet ulozeni? dekuji

2015-04-21 21:39:53

Zdar klasika pokud chces vyndat komplet tlumič e tak nejlepe to jde cele i s tehlici pokud jen lozo tak stačí povolit 3 a nebo 4 srouby co ho drzi vyndat kloub a je to prace tak na 2 hodky

2015-04-21 22:16:29

chipmann: takze poloosu od prevodovky a ven stim?

2015-04-21 23:11:42

Ne s prevodovky nic vyndavat nebudes povolis sroub co je na stredu predniho kola a dolni cep jsou tam tri matky a vyklonis tehlici a vysunes kloub s tisicihranu a mas volnou tehlici pak jen nahore povolis tlumic a stabik a hotovo a cely to vysunes ven ....

2015-05-10 17:57:23

Takze chlapi problem opet zacal uz nevim kde co jak cela zadni naprava je komplet udelana vcetne tlumicu a pruzin a porad nedrzi jak by mela tahne do zatacek boucha plave uz nevim co stim


Odpovědět

1  2