Fórum - Téma


Zavaží na poloose.


Fórum Felicia Zavaží na poloose.

Informace o modelu: Škoda Felicia



2016-07-30 16:56:31

Ahoj. Mám dotaz. Na poloose mam volné zavaží. Je jedno jak je natočené a kde přesně má být?

2016-07-30 18:59:07

Ahoj,jestli je volné, chce to vyměnit to gumové uložení které je tím závažím sevřené. Místo kde má bít je označené zúženým místem na poloose. Klidně to závaží odmontovat a vůbec ho tam nedávej, protože tam moc významu nemá. Sám sem ho taky odmontoval. Zkoušel sem to s a bez závaží a žádný rozdíl sem nezaznamenal,tak šlo pryč.

2016-07-30 19:41:08

Díky. Taky sem si říkal že ho vyhodím a co to bude dělat

2016-07-30 22:24:10

milanek4x4: Jen tak pro nic za nic tam to závaží nejni.Ono se může zdát,že to nic nedělá,když tam není,ale tím ta poloosa ztratí vyvážení a i ty malé vibrace které nejsou vůbec znát,po čase odstřelí ložiska,homokineťák,nebo něco takového.Já osobně bych to nedával pryč.

2016-07-31 01:00:18

Někde sem čet že to závaží tlumí dynamické kmity ,co to je nevim

Už sem jich taky pár vyhodil a ty auta jezděj bez problémú

Pokud ho chceš zachovat a štve tě ten zvuk jak se to protáčí,tak ho sundej a na poloosu jak je ten prolis pro závaží namotej izolačku a to pořádně.

Po tom utàhni závaží s gumama a máš pokoj

2016-07-31 06:40:28

p.s.: Dynamický kmit je kmit který vzniká při pohybu, tady to,česky řečeno,tlumí vibrace které vznikají při rotaci předmětu,který je nevyvážený.

2016-07-31 07:09:12

Zdeje -feldu mám devět let a závaží tam nemám stejně dlouho,poloosy,klouby a ložiska původní. Je spousta aut které to ani nemají.

Ps.-když to navrsvíš izolačků a ta guma se moc stáhne, tak to závaží stejně strati význam.

2016-07-31 07:58:04

zdeje: Úplně s tebou souhlasím, to závaží má svůj význam. Jeho funkce se projevuje (pro řidiče neznatelně) při rychlejších a rasantnějších způsobech jízdy. Pokud ho sundám a s autem jezdím jen tak normálně, nic nepoznám a autu to moc neškodí. Jenže tady se uvažovalo i o tom že auta budou jezdit rychle po dálnicích a delší štreky. To že Favority a Felicie rychle přeskočily modernější auta a dálnic moc nepřibylo no a jezdit se po nich rychle nedá je jiná věc. Byla to levná varianta vyvážení, než tam třeba vymýšlet složitě ještě jedno zalomení a ložisko nebo dražší díly na tu delší poloosu. Jednoduché a funkční. Guma stojí prd a výměna je na pár minut. Nikam nedávat žádné mazadlo, max. na závity šroubů. Chce to dobrej imbus a hlavičku nežvejknout. Napevno závaží nesmí být a tak tu izolačku nedávej, i s novou gumou se bude protáčet a to musí. Já bych ho určitě nezahazoval.

2016-07-31 11:38:40

drak: Tak jestli jsem to dobře pochopil,tak ono se to samo vyváží,proto je to na poloose posuvné.Kdysi takhle zkoušeli vyvažovat pneumatiky.Vevnitř byla závažíčka a ta se odstředivou silou rozmístila na správná místa v pneumatice,ale asi to nebylo to pravé ořechové,tak se to neujalo.

2016-07-31 14:27:08

zdeje: to závaží by po tý poloose lítat nemělo,proto je tam ten prolis

nový gumy sem taky zkoušel neni to na dlouho a za chvíli slyšíš zas ten šustivej zvuk jak se to protáčí

tak sem to pojistil tou izaločkou a zatim stim tatík jezdí a nešustí

a věř že když tu 1,6 dostanu do ruky já tak se stim pomalu nejezdí a nák nepozoruju že by něco nák častěji odcházelo

2016-07-31 16:29:29

zdeje: To vyvažování pneu hmotou uvnitř se používá a hlavně u nákladních vozidel. Sám jsem to dělal a funguje to. Prodávají se pytlíčky s drobnýma kuličkama ,,čehosi" a ten vložíš nepoškozený dovnitř bezdušové pneu (velikost sáčku je podle rozměru kola), auto jede tuším minimálně 70km/h trochu to hází ale zklidňuje se to až vybrace úplně zmizí.


Odpovědět