Fórum - Téma


Zavzdušnení/HBV/Přední brzdy ?


Fórum Felicia Zavzdušnení/HBV/Přední brzdy ?

Informace o modelu: Škoda Felicia



2014-12-04 23:19:01

Zdravím,

popíšu svůj trabl s brzdama chronologicky. Jel jsem z kopce, lehce brzdím a brdy brzdí perfektně (stačí lehce sešlápnout a hned je cítit, jak auto brzdí). Najednou je sešlápnutí delší a oproti původnímu stavu o poznání měkčí. Zajel jsem ke '' známýmu'' mechanikovi ať se na to koukne(sázel jsem na zadní brzdový válečky+zavzdušnění, přední brzdy byly komplet spravovaný rok zpátky). Ten s autem vyjel nahoru, sundal zadní kola a tvrdil mi, že jeden z brzdovejch válečků teče. Vzal hadr, utřel to kolem něj (bylo to velmi mírně mastný; brzdy jsem viděl prvně v životě, absolutně jsme netušil jak to má vypadat) a řekl, že to bude stát celý 2,5k. Spočítal jsem si to a s tím, že jeden váleček stojí cca 150,- mi to přišlo vcelku drahý. Vyjel jsem odtam a auto brzdilo jako původně, ale asi na 10km vzdálenosti, po cestě ze servisu se to postupně vrátilo na zpátek (brzdilo to způsobem: dobrý, dobrý, měkký, dobrý, dobrý, měkký, dobrý, měkký..až byl pedál měkkej pokaždé). Vzal jsem auto ke známýmu, kterej válečky měnil xkrát, že to bude tím. Ten sundal kola a jal se vyměňovat brzdový válečky. Už při sundávání si všiml, že válečky netečou, ale naopak jsou zatuhlý (tvrdil mi, že kolem válečků je to vždycky lehce mastný). Je fakt, že váleček po sundání jsme povolili až kladivem+dlátem. Koupil jsem nový, namontovali, složili jsem brzdy, odvzdušnili a to i předek. Jenomže pedál ihned po odvzdušnění měkkej.Takže jsem se vrátil na začátek.

Jen ještě doplním, což jsem si byl teď oveřit, že když je auto nastartovaný, tak při sešlápnutí pedálu jakoby funěl. Když vypnu motor a pedál sešlapávám, tak po 3-4 sešlápntích je daleko tvrdší a ani se nedá sešlápnout tak hluboko, ikdyž lehce pruží oproti ideálnímu/původnímu stavu. To, že byly brzdy vepředu měněný neznamená, že problém nemůže být tam. Dotazy tedy: čím by to mohlo být způsobený? na co se podívat? dá se s tím, jezdit? Popř. slušnej servis v Brně?

Dík

P.S. Nahrál jsem funění brzd: http://leteckaposta.cz/382606296

EDIT: Jedná se o Felicii 1.6 z roku 97, hatchback.

2014-12-05 00:47:36

to že při vypnutí motoru pedál ztvrdne je normální nejde ti podtlak do posilovače a ten tím pádem nechodí

k tomu funění přikláněl bych se k tomu že ti odešel posilovač a bude to chtít jinej

2014-12-05 07:52:42

kongking: ahoj urcite bych se kouknul na tu hdici co vede do posilovace brzd a na funkcnost toho jedocestnyho ventylu k nemu a jeste se zeptam kdyz jsi menil ty zadni prasatka menil jsi brzdovku z cely soustavy nebo jen co vyteklo ze zadku protoze to co popisujes muze delat stara brzdovka vektery je uz velky % vody a pri mensim seslapnuti normalne brzdi a kdyz na to slapnes vic tak se stane to ze ta voda co je v ty brzdovce pri vysokym tlaku se ohreje a stane se z ni nepatrna bublinka v soustave a najednou mas zavzdusneno a brzdi to hur

Tak preji hodne zdaru

2014-12-05 14:44:00

Dík za reakce, že by to mohl být posilovač jsem slyšel. Jak ale vyzkoušet funkčnost jednocestnýho ventilu?

Kapalinu jsem měnil celou pouze vzadu, vepředu to co odešlo po odvzdušnění. Navíc kapalina vepředu by měla být stará cca rok, což mi nepříjde jako stará kapalina. Ještě tomu nenahrává fakt, že ihned po odvzdušnění předku se to chovala totožně jako předtím. tzn měkký pedál.

BTW výměna posilovače je jak moc náročná? Respektive je třeba vypouštět kapalinu etc?

2014-12-05 15:16:24

kongking: jednocestak vyskousis jednoduse sundej ho i s hadicema a kdyz do nej fouknes z jedne strany a druhe tak zjedne pusti a z druhe nepusti a pokud pusti z obou je v haji jinak posilovac neni problem vymenit nevypoustis nic jen musis demontovat vsechny pedaly drzi na tom ramu skrs motorovou pricku

2014-12-06 10:52:33

kongking: Že by bila měkká brzda z důvodu vadného posilovače se mi nezdá a to změknutí po odvzdušnění předku je divný. První co bych udělal je to že bych prohnal víc kapaliny přes všechny okruhy tlakovou plničkou a když se to nezlepší bych zkouknul hlavní brzdovej válec. Jestli po nastartování posilovač funguje a drží podtlak není třeba měnit. To že lehce odfoukne při sešlápnutí závada není. Co třeba zátěžový regulátor? Nemá ho auto? I ten může zlobit.

2014-12-06 10:59:09

drak: zatezak je v zadu na naprave ale kdyby odesel tak to nebude pruzit jeste me napadlo nezustavaj vyset predni trmeny obcask kdyz se nemazou ty cepy na kterych to jezdi tak muze pruzit trmen

2014-12-06 11:09:23

scho2i: No ale proč by to začlo po odvzdušnění? Mrknul bych na tu hlavní brzdovou pumpu a zátěžák někdy začně po zareznutí blbnout a udělá i delší krok. Já z toho co píše nevim jestli pokaždý když odvzdušňuje jdou bubliny a odkud a nebo se mu zdá jen měkký pedál. Zaky dlouhej krok na zadních brzdách udělá hodně,jde ale seřídit samostavem.

2014-12-06 13:25:11

drak: to je taky mozny ze ten dotycnej kdyz dela novej zadek nebo alespon prasatko tak mel sundany pakny a zasrouboval samostel a jak je vseobecne znamo ty samostely u feldy nefungujou jak by si ve skodovce prali ani kdyz jsou novy ja osobne je samosteluju rucne a to muze taky delat brykule ale delal jsem nedavno znamymu brzdy na predku po te co si sam menil vpredu brzdy a bylo mu predtim uplne jedno ze ma sjetou jen jednu stranu desticek protoze mu zarezl cep na kterym ma trmen cestovat a pruzilo to do pedalu taky jen kdyz slapl vic protoze na pribrzdeni brzdil jen jednou deskou

A druha vec jestli je to opravdu dobre odvzdusneny a zda nema na felde ABS to je taky trochu slozitejsi mohli to odvzdusnit tak ze vylitlo par bublinek na konci ale dokud to neodvzdusnujou cely a poradne staci jedna bublinka a dela brykule

2014-12-06 15:36:35

scho2i: Asi tak nějak. Jsem zvědav na finále opravy.

2014-12-06 16:02:34

Dík, za reakce. Ten jendocestnej ventil určitě zkusím.

BTW pedál byl měkkej před odvzdušnením. Po tom, co jsme odvzdušnili předek i zadek, to bylo dál beze změny. Předek jsme odvzdušňovali vcelku dlouho a dost (pořád tam lítali miniaturní bublinky).

Jak zjistím, že posilovač po nastartování funguje? Když je motor vyplej a našlapu tak,a by pedál ztvrdl, stále ho držím sešláplej a nasratuju, tak klesne.

Jestli má auto regulátor netuším-zjistím jak?

2014-12-06 16:11:21

kongking: koukni na zadni napravu a pod takovym plechem co je nad vyfukem se ma nachazet zatezovy regulator ktery dela to ze kdyz mas prazdny auto tak brzdi prevazne predek a kdyz nalozis kufr tak zacne brzdit i zadek proto kdyz jezdis v aute prevazne sam tak se ti sjizdej vic predky favorit to mel udelany primo na hl.brzdovym valci takovy valecky ktery ten tlak na nzadek omezovali porad

2014-12-07 18:58:31

kongking: Posilovač tedy funguje. Zátěžový regulátor nemají úplně všechny feldy ale pokud zarezne v jedné poloze,může mít při sešlápnutí brzd vůli a pak je dlouhý krok. Nastavil bych zadní samostavy přes díru kolového šroubu tak aby lehce (opravdu lehce) chytaly pakny ale buben se lehce točil. Seřídit ruční brzdu. Psal jsi že přední brzdy byly dělaný a tak vše asi bez problémů funguje. Jestli se dali nový destičky na trochu vyjetý kotouče,je možné mít pocit že pedál pruží.


Odpovědět