Fórum - Téma


že by konec čipování aut ???


Fórum Pokec všeobecný že by konec čipování aut ???



1  2

2015-12-08 09:55:07

http://zpravy.aktualne.cz...9cf411e5928a002590604f2e/

2015-12-08 14:10:04

p.s.: Ono asi nejde až tak o zmíněné čipování, ale spíš o odstraňování DPF a katalyzátorů. Odstraněný DPF dnes pozná každý policajt na silnici při pohledu na koncovku výfuku a nepotřebuje k tomu žádné zařízení.... Pozměněnou mapu v ŘJ motoru bude na silnici někdo poznávat velice těžko i se zařízením a bude to asi i časově náročné. Navíc dnes spousta servisů a firem, které se úpravami ŘJ zabývají to nedělají "na černo", ale zcela legálně. I my máme zařízení na koncern, kterým se dá normálně legálně přehrát SW řídící jednotky který je dokonce přímo od výrobce.

2015-12-08 16:06:44

doli: de o to že když načipuješ auto je to neschvalená uprava vozu a neměl bys na silnici co dělat je to sice nesmysl ale je to tak a je škoda že to neni jak v německu tam tě čipnou napíšou do velkýho tp a si v klidu

2015-12-08 16:45:44

p.s.: Můžu načipovat auto schváleným SW přímo od výrobce. Zápis do TP by neměl být problém, ale zatím to nikdo nechtěl řešit.

Otázka je, jak to chtějí zjišťovat na silnici - bez brzdy na měření výkonu nebo zařízení, které bude umět detekovat úpravu SW - na to bude muset být ještě docela vybavený policista - diagnostik.

2015-12-08 16:57:47

doli: tak já z toho obavu nemam spíš tu pude o živnost tech co se tím żivý ty si to budou muset vyběhat a jestli si čet článek tak tam autočip tvrdí že to dělá jen pro sportovní účeli

a mam pocit že ofiko to u nas snad ani nejde

2015-12-08 17:01:54

p.s.: Na legislativu se ještě musím informovat. Ale moje otázka pořád zní - jak odhalí na silnici někdo při běžné kontrole úpravu SW v ŘJ motoru?

2015-12-08 17:02:44

Podotýkám, že nejsem přítelem jakéhokoliv bastlení a odtraňování DPF, katů a pod.

2015-12-08 17:04:16

Na silnici nikdo de o to že když bude podezření mûžou ti zabavit techničák poslat tě na stk a čert ví co ještě vymyslej

Ta katy a dpf ještě beru ale ty cipy to je blbost

2015-12-08 17:33:00

Na silnici policajt nic nezjistí, jedině že by tam byl ten DPF soudek sundanej a on náhodou věděl že tam má být. Zvyšování výkonu (pokud to není nějakej šmejd) nezjistí ani na STK. Koncern i sám vyrábí vozy které mají rozdílný výkon při stejném mechanickém základu. Je to zase bezúčelné plácnutí do vody úředníkem který ví o daném h...o. Samozřejmě nejvíce půjde o filtry pevných částic, tam to bude problém pro majitele. Nedivím se ale lidem co s tím mají problémy a opravy jsou opravdu drahé že se toho chtějí zbavit. Přínos DPF filtrů stejně velkým přínosem pro ovzduší není, částice které absorbuje se stejně do vzduchu dostanou, jen jsou menší a poletují, vše dýcháme. Normální diesel trochu zakouří, vše spadne na zem a tím to končí.

2015-12-08 17:48:41

drak: Právě, že DPF vidí na autě na první pohled, nemusí nic sundávat. V Německu už po tom jdou několik let, pokud tě tam chytí s vykuchaným DPF, odstaví tě bokem a domů jedeš na odtahovce, flastr jako prase a pokud se jedná o vozidlo k podnikání, hrozí ještě žaloba za daňový únik. Odstraněním DPF se vozidlo stává nezpůsobilým k provozu na pozemních komunikacích.

Přitom oprava a opětovné zfunkčnění DPF, kde se většinou jen přestanou z nějakého důvodu spouštět regenerace, nebývá složitá ani drahá. V česku se bohužel zatím najde dost firem, které svým zákazníkům za velké peníze nabízí vyřešení DPF na pořád - jeho odstraněním. Ale zapomínají už svým zákazníkům říkat, že jim jejich vozidlo znehodnotí. Pokud by tito podvedení lidé podali žaloby, podle součastných zákonů by tyto firmy asi splakaly nad výdělkem, měli by totiž tyto vozidla uvést do původního stavu s funkčními DPF, katalyzátory....

2015-12-08 18:09:53

doli: Znovu zprovoznění funkčního filtru tolik nestojí ale opravy systému který nefunguje jsou řádově desetitisíce. I údržba filtru prodražuje provoz auta. Nic proti tomu nemám, když máš na opici musíš mít i na banány. Podle mne je to ale jen tahání peněz z lidí a ničemu to nepomáhá. Jednou za čas by mělo dojít k čištění demontovaného filtru a to také něco stojí, to co z něj dostanou by mělo končit na spec úložištích. Vím že to tak není. Lepší je podle mne pracovat na motorech s lepším spalováním a nebudu muset montovat na auta v podstatě nefunkční závaží za hromady peněz.

2015-12-08 18:17:34

drak: V naší společnosti je vždy a vše jen o penězích... Spalovací motory mají čím dál větší účinnost, menší spotřebu, ale kladou se pořád větší nároky na emise - a tak to asi jinak nejde, než ty saze chytat a pak je spalovat při daleko větší teplotě v DPF . Tímto se toho nijak nezastávám, jen konstatuji, že to tak je.

2015-12-08 18:33:24

doli: Určite že technický princíp DPF nieje na zahodenie. Akurát je kontraproduktívny hlavne pre "nedbalých polovodičov", ktorí vedía iba že sa voz tankuje (mnohí ani to) a v panike pri začatí regenerácie motor vypnú.

2015-12-08 18:38:55

mash4077: Jj, nikdo nejsme dokonalí Ale řekl bych, že u většiny moderních aut je tento systém docela "blbuvzdorný" a běžný řidič si probíhající regenerace většinou ani nevšimne - pokud všimne, je už obvykle něco v nepořádku.

2015-12-08 18:44:42

doli: No veď aj to čo Drak píše opravy, selhávače... A teraz sa prosím neuraz, aj bez takýchto kurvítok majú servisy práce dosť

2015-12-08 18:51:36

mash4077: Já se vůbec neurážím. Jen jsem se před tím snažil napsat, že tyto věci rádi opravujeme a ne vykucháváme.

2015-12-08 19:01:43

doli: to hej, veď je rozdiel mechanik a mechanik

obef  
Josef
2015-12-09 19:07:35

p.s.: tak nevim pájo jestli si nemám s tim chipem pospíšit

2015-12-09 19:12:35

obef: Pepo Ty ho ešte nemáš?

2015-12-09 19:14:07

obef: já jsem zvědav co všechno přijde od toho nového roku


Odpovědět

1  2