Fórum - Téma


Znovuzrozený unikát poprvé vyjel


Fórum O článcích Znovuzrozený unikát poprvé vyjel



Diskuze o článku

Znovuzrozený unikát poprvé vyjel. Neznámá Škoda Roadster

Bylo to velké pozdvižení, když na sletu eMBeiXů, tedy srazu méně známých dvoudveřových "kupátkových embéček" před škodováckým muzeem v Mladé Boleslavi, odhalili výjimečný roadster. Ta krásná modrá škodovka není dílem garážového nadšence. Je to zrekonstruovaný prototyp, který v šedesátých letech postavili v Mladé Boleslavi. Torzo konceptu roadsteru odvozeného z tisícovky objevil bývalý designér Šk...



2016-12-28 19:08:36

pěkný kousek, klobouk dolů před takovouto renovací....líbí se mi

jen jsem nenašel dvířka nádrže...viz origo kabrio z 61 roku

2016-12-28 23:59:43

Zdenda: kabrio z 61 roku co máš ty na fotce muže jit o prototyp - ta co je na obrázcích má hrdlo nádrže ve znaku v levém blatníku(Anglicka verze má hrdlo nádrže ve znaku v levém blatníku a řízení vpravo ostatní verze máji hrdlo nádrže ve znaku v pravém blatníku a řízení vlevo jako většina ostatních embeček)

2016-12-29 16:18:58

Je super, že ho někdo zachránil. Ale ty proporce se jim moc z mého pohledu nevyvedly. Z boku je to auto hrozně divný a ještě když tam někdo sedí. Hrozně krátkej čumák k neskutečně dlouhé zádi. A když tam někdo sedí tak je to o to víc markantní jak sedí hrozně ve předu a celej zadek prázdnej.

A druhá věc. Jak ho mohl mít někdo soukromej? To jako prototypy normálka rozdávali zaměstnancům? Jsem spíš myslel že je schovali a buď do muzea a nebo do depozitu je strčili. Nehledě na to, že dřív musela být asi docela anarchie na stk - když tam někdo dojel s prototypovým autem asi určitě nehomologovaným a v poho prošel a nebo když tam o pár let později přijel se čtyřdveřovým sedanem a v papírech měl dvoudveřové cabrio :-D

2016-12-30 02:17:24

aspetras: já se nedivim ničemu. Nějaký technik ze Škodovky si MBX reostar koupit třeba i mohl a s STK se jednu dobu chodilo i 1x za 10 let a pak po 5 letech (ono se to tak nebralo jako teď stačilo že to drželo pohromadě, brzdilo alespoň trochu slušně a svitilo sice se to potom zpřisnilo ane ne o tolik a z dneškem se to neda srovnat)

a když mohlo legalně jezdit i

Škoda BAZ 105 Furgonet

Československo 1982

Čtyřdveřová dvoumístná dodávka, motor vzadu a pohon zadních kol. Zážehový, kapalinou chlazený řadový čtyřválec (R4), rozvod OHV, objem 1046 cm³, vrtání 68,0 mm, zdvih 72,0 mm, komprese 8,5, dva ventily/válec, karburátor Jikov, bez přeplňování, výkon 34 kW (46 koní) při 4800 ot/min, točivý moment 76 Nm při 3000 ot/min, mechanická čtyřstupňová převodovka, rozvor náprav 2746 mm, rozchod kol 1320/1345 mm, vnější rozměry: délka 4428 mm, šířka 1620 mm, výška 1747 mm, pohotovostní hmotnost 995 kg, maximální rychlost 117 km/h.

Dodávkový vůz "Furgonet" (některé prameny uvádějí furgonette) byl postaven v BAZ (Bratislavských automobilových závodech) na bázi vozu Škoda 105/120 s prodlouženým rozvorem. Přední část vozu byla standardní, pocházela ze sériového modelu Škoda 105. Zadní nákladová část byla nově postavena. Vůz měl zesílenou zadní nápravu se zvětšeným rozchodem kol. Nákladní prostor byl omezen vzadu umístěným motorem, byl přístupný bočními dveřmi po pravé straně vozu a zadní vyklápěcí stěnou. Vůz nepřekročil stádium prototypu a do sériové výroby se nedostal.

Celkem byly postaveny tři vozy. Vystavený vůz jako jediný neměl prosklenou nástavbu a dostal motor Škoda 105, další měly motory Škoda 120. Červený prototyp byl po zkouškách otypován jako Škoda 105 Furgonet a odprodán do JZD Hustopeče. Poté co dosloužil, jej získal jeho současný majitel, pan Richard Růžička z Brna a vůz zrenovoval. V technickém průkazu je jako výrobce podvozku a karosérie uveden BAZ, n.p., Bratislava a jako výrobce motoru AZNP Mladá Boleslav, druh vozidla "Ľahký dodávkový automobil", rok výroby 1982.

2017-01-10 07:51:13

mjr.maisner: Moc krásný auto. Sám jsem měl MB 1000 deluxe z roku 1964 ve stejné origo modré dole od prolisu bílý pruh a vnitřek ve stejné kombinaci. Provedení zadních blatníků bylo takhle krásnější a na zimu byla sada plných krytů bez žeber. Stále na ni vzpomínám, bylo to mé první auto.

2017-01-10 18:40:53

drak: já měl první auto škodu 100 a pak ještě několik exemplářů škodovky 100 - 110 ale jedinou co jsem neměl je 110R po které jsem protože se mi libí do dneška


Odpovědět