Fórum - Téma


Zvuky při řazení nasucho


Fórum Octavia II Zvuky při řazení nasucho

Informace o modelu: Škoda Octavia II 1Z



2016-09-14 09:49:32

pls, povězte mi, taky slyšíte kovový zvuk při řazení před výjezdem,když je motor ještě vypnutý?

...při řazení za 1 například...

2016-09-14 10:15:01

coffee_drinker: Jense to pokusím shrnout. Ty sedneš do auta, vyřadíš nebo zařadíš a pak teprve startuješ, jo? Určitě se tam bude něco ozývat když se převodovka netočí a některé kvalty nepůjdou, to je normální. Po nastartování počítám vše funguje. Zají má mne proč řadíš před nastartováním rychlost?

2016-09-14 10:46:43

drak: sednu zařadím z 1 třeba zpátečku, nebo když stojim v kopci ze spátečky na 1 startuji a vyrážím :) ...ale většinou vyjíždím couvaje

nevím proč tak řadím...nepřijde mi na tom nic divného...

...po nastartování je vše ok....předtím jsem měl mazdu 323 a nic jsem nikdy neslyšel...

řadím před startováním vymačkávaje spojkua řadím následně, abych pomohl otáčení starteru, jak nás učili v autškole...

2016-09-14 11:44:54

coffee_drinker: No, tohle jsem neslyšel nikdy. Mačkat spojku určitě ano, to také dělám a asi i všichni ostatní. Proč ale řadíš rychlost před nastartováním mi jasné není, převodovka je bez otáček a ne úplně promazaná, nedělal bych to. Jaký vůz máš nyní nevím a jakou převodovku má Mazda a třeba táhla řazení také ne. Já myslím že s autem nic nemáš a pokud tam nebudeš před nastartováním ten kvalt nějak rvát asi tomu neublížíš. Já bych to takhle nikdy nedělal. Ještě se zeptám, to po nastartování třeba v zimě hned jedeš, nebo celou dobu než se motor aspoň promaže stojíš na spojce? Já totiž marně tápu v tom proč to vlastně takhle děláš.

2016-09-14 12:37:01

ne na spojce nestojím, vím že bych ji zničil a v zimě chvili postojim 3-5 min a potom pomalu jedu...

vyjíždím couvámím z parkoviště...nic divného v tom ale nevidím

a ty startuješ jak tedy ???

v létě jedu hned je teplo to nevadí ne

spíš takhle...i když zkusím řadit bez otáček, slyším kov...

2016-09-14 13:52:27

coffee_drinker: "ohřívat" motor v zimě na místě je stupidita. Motor nejrychleji ohřeješ jízdou. Navíc jízdou se ohřívá rovnoměrně celé ústrojí

2016-09-14 17:16:09

Když tu tak mluvíte o tom startování se spojkou a zahřívání na místě....

Mattess: já myslím že to do důsledku uplně stupidita není... Hlavne u turbomotoru...

A k tý spojce při startování...Viz články tady o turbodmychadlech

Drak: co na to říká axiální ložisko v motoru který při startování je nadměrně namahaný tlakem na spojku a ještě k tomu za sucha...

Tuhle o tom byl článek ve svetu motorů.

Co vy na to pánové??

Já za sebe řeknu že start se spojkou je už takovej zažitej rituál takže v chladnu je to jasný.

Ale když jsem viděl to ohrabaný ložisko v moji fabii která byla dříve služebák telekomu...No nevim nevim jesti to není nějakej důsledek. Dokonce to tady někdo řešil ve vlákně o moji fabii. Bylo to auto z autoškoly kde je přímo predpoklad častých startů.Možná by to stálo se nad tím zamyslet.To axiální ložisko není nesmrtelný.

K tomu zahřívání.... Turbomotor vždycky chvilku zahřeji. říkejte si co chcete.

Jediné co bych si dovolil tvrdit že trpí je převodovka kde se toho moc netočí a tak roztřik oleje nebude nic moc a mohlo by se stat že se něco hůře maže.

A ted se do mě pustte.

K tomu problému co tu opisuje coffee_drinker si myslím že je to kovový zvuk co udělá když objímka synchronu překlapne do zařazení rychlosti a narazí na synchronizační kroužek kterej má určitou vuli a zazvoní.žádná vada. Můj názor

2016-09-14 17:59:52

díky za odpo rozumná a klidná odpo ...

2016-09-14 19:17:01

mape: O tom že to závada není jsem mu psal a cvaknutí při řazení bez nastartování je normální věc. Axiální ložisko určitě neodejde proto že při startu sešlápneš spojku, myslím že nikdo na ní nestojí půl hodiny. Hůře jsou na tom ložiska u vozidel kde si řidič ,,vozí" nohu na spojce, nebo se neumí rozjíždět a nechá ji klouzat. Samozřejmě po nastartování nemá cenu dlouho nechat motor zahřívat na místě, zbytečně se v něm kondenzuje voda a škodí mu to. Já to myslel tak že počkám chvilku než se motor promaže ale to je ta chvilka než vyjedu a zamknu garáž, to stačí. Volnou jízdou je samozřejmě lepší zahřát. Ještě tedy jednou, tomu autu nic není.

2016-09-14 20:42:51

coffeedrinker: Pri "suchom" radení je úplne normálne počuť ako to v prevodovke "cvaká". Tu použijem bonmot: Keď to hrká, buď rád že to tam máš

Čo sa týka "technológie" zahrievania na mieste, treba brať ohľad na predlohový hriadeľ ktorý zatiaľ trpí nasucho a ako píše Drak aj takové povyjetí z garáže mu aspoň trochu pomôže

edit: Taká 5w-40 je v palici a na vačke do minúty coby dup Tu/vždy ide hlavne o to nekaliť to za studena fest a rešpektovať fyziku v tom že kvapaliny sa zohrievajú/aj chladnú podľa hustoty t.j...už by som sa zas opakoval

2016-09-14 21:03:14

mash4077: Bonmot dobrej, mohl bys dělat prezidenta.

2016-09-14 21:08:32

drak: Prezident je nuda radšej robím figuranta psom Ale vymením prezidentský stolek za to že sa ukážeš na zraze

2016-09-14 21:48:41

drak: to je ale výzva od Stana

2016-09-14 22:39:19

mape: No, ještě uvidime. Určitě dám vědět pokud by to šlo.

2016-09-14 23:36:39

mape: definuj pojem chvilku zahřívám - tzn. 1min., 3min., 5min., u nás v práci pojem chvilka znamená i 4 hod

2016-09-14 23:39:34

drak: Určite Ťa/vás radi uvidíme Aj Mape prišli na Přimdu na zkusy a už sa nechcú odtrhnúť

2016-09-17 11:53:19

mattess: mas zajímavou práci.Ja myslím že tak 1-3 minuty.Treba u náklaďáku než nafouka minimum tlaku vzduchu aby šla spojka a odbrzdil.

A zrovna ten náklaďák spojku při startu neslapu protože ji bez vzduchu skoro neuslapnu a i když drží tlak docela dobře tak po delší době stejně uteče a foukat musím.


Odpovědět